HTML

Helyesírás Bazzmeg!

Nem tudsz helyesen írni? Megtanítunk!

Friss topikok

  • Kúl: Aha, úgy szokott az lenni :D (2010.07.30. 12:32) 1) hejezés
  • Kúl: Én először megörültem, de aztán kicsit elkámpicsorodtam. Komolyabb hangvételre gondoltam. A fórumo... (2010.07.30. 12:30) Start!
  • pagesailor: @helyesírásbazzmeg: 1. Szerintem itt nem az én intelligenciámról van szó. Lévén a többi posztodban... (2010.07.29. 01:54) 3) Nem iszoK hanem iszoM

Linkblog

Archívum

3) Nem iszoK hanem iszoM

2010.07.28. 16:10 helyesírásbazzmeg

Rengetegszer elvétik a hibát, ezt tette reklámbuzi is, az addict.blog.hu szerzője. Illetve az "egycsapásra" szó helyes alakja, "egy csapásra"!

Idézett poszt:

"

Spórolj benzint egy pohár vízzel!

 

Persze, ha egy egész kancsóval !!megiszok!!, akkor meg még benzint is termelek majd a kocsimmal - gondoltam magamban, amikor először olvastam a kampányról szóló cikk címét. Aztán mikor magát a bejegyzést is elolvastam, egycsapásra eltűnt az ellenséges hozzáállásom, és kifejezetten jó gondolatnak tartottam a kezdeményezést. A Toyota által indított kampány lényege, hogy az ember a műszerfal tetejére tesz vagy inkább képzel egy pohár vizet, és onnantól kezdve olyan óvatosan próbál meg vezetni, hogy abból egy csepp se csorduljon ki. Ez azt jelenti, hogy sem a kigyorsításoknál nem szegezi az ülésbe az utasokat, sem a fékezésnél nem fejelteti le velük az első ülések fejtámláját. Óvatosan, finoman vezet, hogy ebben a kímélő üzemmódban a kocsi a lehető legkevsebb üzemanyagot fogyassza. A mikroszájton a geek sofőröknek még egy iPhone appot is letölthetővé tettek, ami a készülék giroszkópját használja, és egy a képernyőn megjelenített pohár vízzel imitálja a valódi pohár viselkedését, és ezzel jelzi nekünk hogy jól vagy éppen rosszul vezetünk. Végtelenül egyszerű ötlet, ami még akkor is átviszi a Toyota=Üzemanyagtakarékosságra való törekvés gondolatát, ha magát a trükköt nem játssza el senki. Én ma befelé végig úgy vezettem, hogy fejben elképzeltem, mit csinálna az a nyomorult pohár a műszerfalamon. Próbáljátok ki, érdekes tapasztalat."

Itt találtam: 

http://addict.blog.hu/2010/07/28/egy_pohar_vizzel_benzint_sporolhatsz

 

 

 

Helyesírás Bazzmeg!

Te is olvastál valami kegyetlen baromságot?

Küldheted ide: helyesirasbazzmeg@indamail.hu

 

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://helyesirasbazzmeg.blog.hu/api/trackback/id/tr412182763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gitáros 2010.07.29. 00:11:13

Általános iskolai szintű, tévedésekkel, félreértésekkel teli dolgokra nem kéne ilyen nyelvművelés-jellegű blogot alapozni.

Két dolog: az iszok/iszom kurvára nem helyesírás, hanem nyelvhasználat, köze nincs a kettőnek egymáshoz.

A másik: bazmegelni sokféleképpen lehet, szerintem a "bazzmeg" a tökéletesen logikátlan verziók egyike...

De azért sok sikert, nem lehet mindenki nyelvész...

gitáros 2010.07.29. 00:13:22

@gitáros:
Ja, és persze a hibát nem elvétik (azaz tévedésből jól csinálnak valamit), hanem elkövetik...

pagesailor 2010.07.29. 00:23:01

+1 gitárosnak. Ezen kívül a blog szerzőjének figyelmébe ajánlom ezt a posztot, mintha direkt neki írták volna: osbutasagok.nolblog.hu/archives/2009/11/20/Az_ikes_ragozas_es_a_sznob/

helyesírásbazzmeg 2010.07.29. 01:01:03

@gitáros: 1, Irónia. 2, A szó használata egyféleképpen helyes, mégpedig: eszeM.

@pagesailor: A linkelt poszt hibátlan, egyetértek vele, hiszen ugyan azt írja le részletesen amit én javítottam.

Mindenkinek ajánlom!

pagesailor 2010.07.29. 01:09:35

1. Iróna a lófaszt, nem tudsz helyesen írni.
2. Ha szerinted a szó használata csak egyéleképpen helyes, hogyan érthetsz egyet az általam küldött cikkel? Idézem: "Az úgynevezett választékos nyelvben még az ikes alak ("alszom", "lakom") élvez előnyt, de a magyarul beszélők nagy többsége már nem használja az ikes alakot, sőt esetleg hibásnak is érzi az ikes alakot, azt már hibásan használt tárgyas ragozásnak érezve, s így használja, teljesen logikusan: "Iszok a kocsmában. Most éppen ezt a korsó sört iszom." Azaz az átlag magyar beszélő első személyben NEM használja az ikes ragozást. Ezt hibának, sőt bunkóságnak nevezni ugyanolyan abszurd, mintha bunkónak nevezné valaki azokat, akik "lakol" helyett "laksz"-ot mondanak, azaz a magyarul beszélők 100 %-át... pedig értelmetlen itt a kettős mérce, hiszen miért lenne elfogadott második személyben nem használni az ikes ragozást, amikor meg első személyben nem az???"
3. Vagy troll vagy, vagy nagyon idióta.

helyesírásbazzmeg 2010.07.29. 01:15:08

@pagesailor:

1, Nyilván nem véltlenül írtam el, azért ennél picit legyen már nagyobb az IQ-d, lécci.
2, Az, hogy mit használunk, és mi a helyes, aközött hatalmas különbségek vannak.
3, Nem reagálnék.

Yond 2010.07.29. 01:43:01

@helyesírásbazzmeg:
"A linkelt poszt hibátlan, egyetértek vele, hiszen !!!ugyan azt!!! írja le részletesen (!!!) amit én javítottam."

"1, Nyilván nem ???véltlenül??? írtam el, azért ennél picit legyen már nagyobb az IQ-d, !!!lécci!!!."

Mehet itt a szarrágás, ha szeretnéd...
És még annyit, hogy folyton iróniára hivatkozni elég unalmas és átlátszó.

pagesailor 2010.07.29. 01:54:15

@helyesírásbazzmeg: 1. Szerintem itt nem az én intelligenciámról van szó. Lévén a többi posztodban is kisiskolás hibákat követsz el, nem nyilvánvaló, hogy direkt írtad el -> ez legfeljebb annyiban irónikus, hogy egy arrogáns helyesírásmegszállott nem tudja használni a nyelvet.
2. Ezt kifejthetnéd hosszabban, mégis mi az álláspontod? A mondatodban egyébként az és elé nem kell vessző.
3. Nem tudsz választani?
süti beállítások módosítása